Už delší dobu bylo létání provázeno celou řadou komplikací. Jistě, nemám tím na mysli počty leteckých nehod, protože ty se kvůli bezpečnostním opatřením všeho druhu podařilo omezit na minimum, aspoň tedy u nás ve vyspělém světě, ale problémy týkající se přesnosti a spolehlivosti časů odletů a příletů, případně situací, kdy se neodletělo kvůli technickým nebo jiným problémům, jež by mohly ohrozit zdraví a životy. Nebe a především letiště byly přeplněné, provoz zhoustl více, než bylo zvládnutelné, a tak měl nejeden z pasažérů smůlu.
A byť se na tom v posledním roce mnohé změnilo, byť je v poslední době nebe nejednou doslova jako vymetené, a to nejen co se týká mraků, ale i letadel, ani nyní nejsou problémy s přílety a odlety minulostí. Jenom to má tentokrát jiné důvody, a sice právě omezení, jež byla zavedena kvůli pandemii a jež značně omezila množství a vytíženost letů.
A tak se prostě nejednou stane, že člověk neodletí v termínu a čase, který mu byl prodejcem letenky a aeroliniemi přislíben. A je příjemné, že se proti takovým komplikacím dá alespoň pojistit, a že existují jasně daná kritéria, podle nichž se odškodňování takových komplikací u nás v Evropské unii řídí.
Člověk si tak třeba může zřídit i k cestovnímu pojištění i připojištění pro případy, jako jsou ztráta či zpoždění zavazadel nebo zrušení či zpoždění letu.
Pokud k některé ze zmíněných situací dojde, stačí pojišťovně doložit písemné oznámení letecké společnosti o zpoždění a jeho důvodech a rozsahu odpovědnosti dotyčného dopravce, stačí předložit faktury a doklady o zaplacení obsahu ztracených zavazadel, a člověk se dočká aspoň finanční satisfakce. Jež pochopitelně nedokáže vždy zcela smazat všechny komplikace, jež to přineslo, ale aspoň to finančně prospěje. Když člověk neodletí třeba kvůli technické poruše letadla, počasí, živlům, stávce nebo dokonce teroristům.